نوشته شده توسط : fariba ardam

معرفی هند

معرفی هند

کشوری در جنوب آسیا است که پایتخت آن دهلی نو است و محلی برای جذب مسافرین تور هند میباشد.. هند از شمال باختری با پاکستان؛ از شمال با چین، بوتان، نپال و تبت؛ و از شمال خاوری با برمه و بنگلادش همسایه‌است. همچنین هند از باختر با دریای عرب، از خاور با خلیج بنگال، و از جنوب نیز با اقیانوس هند مرز آبی دارد.كوههاي هيماليا شبه قارة هند را از باقي آسيا جدا مي‏سازد. 
حكومت هند جمهوري فدرال است كه هر كدام از 25 ايالت آن مجلس مقننة خود را دارد.
پارلمان فدرال داراي دو مجلس است.

 


 

آب و هوای هند

آب و هوای هند


هند آب و هوای متنوعی دارد و از کوهستان‌های همیشه پوشیده از برف هیمالیا تا منطقه حاره و گرمسیری میانه و جنوب و کویر خشک غرب این کشور را دربر می‌گیرد.مسافرین تور هند باید در مورد آب و هوای هندوستان اطلاعات داشته باشند.آب و هوا در فصلهای مختلف هند: سرد وخشک از ماه دسامبر تا فوریه، گرم و خشک از ماه مارس تا مه، فصل بارش از ماه ژوئن تا سپتامبر و معتدل در ماههای اکتبر و نوامبر است. به طور میانگین ۱۰۰۰ تا۱۵۰۰ میلمتر باران در سال، تقریباً سراسر هند را دربر می‌گیرد که این مقدار به ۲۵۰۰ میلیمتر در سواحل و ناحیه شمال شرقی هند می‌رسد. میانگین بارندگی سالانه در بنگال غربی به بیش از ۱۱هزار میلیمتر در سال می‌رسد.

دهلی دومین کلانشهر بزرگ هند است و دهلی نو، پایتخت هند، نیز بخشی از این کلانشهر است. آب و هوای هندوستان به دلیل شرایط آب و هوای خاص برای ایرانی ها و مسافرین تور هند در نیمه دوم سال میلادی مطبوع است. آب و هوای دهلی به تناسب سایر مناطق هندوستان به ‌داشتن هوای متنوع مشهور است. از طرفی گرما و خشکی بیابان‌های راجستان را دارد و از طرفی سرمای هیمالیا.به‌طور کلی آب و هوایی دهلی نو دارای سه فصل است: ۱- فصل باران‌های موسمی یا مانسون از اول ماه جون به مدت ۴ تا ۵ ماه. ۲- فصل سرما از اول ماه نوامبر به مدت ۴ ماه و فصل گرما از اواسط ماه مارچ به مدت ۳ ماه. آب و هوای دهلی در بهار گرم و مرطوب است و باید از کولر گازی استفاده کرد. در طول زمستان نیز حداقل برای ۳ ماه نیاز به استفاده از بخاری احساس می‌شود.

 


 

ادیان هند

ادیان هند

هند سرزمین هزار ادیان و دموکراسی ترین کشور جهان، یکی از دیدنی ترین مناطق این کره خاکی است و سالانه مسافرین تور هند بسیاری را جذب میکند که عموما آن را کشور هفتاد و دو ملت می خوانند . تعدد ادیان و مذاهب اقوام و فرهنگ ها، این کشور را در جهان بی نظیر کرده است . ادیان هند، ریشه های تاریخی عمیقی دارند، که هندیان معاصر این ریشه ها را به ذهن سپرده اند.هندوئیسم، اسلام، جینیسم، بودائیسم، مسیحیت و آیین سیک، ادیان اصلی در کشور هند هستند . هند اگرچه زادگاه آئین بودا بوده، اما جمعیت بودائیان هند در حال حاضر تنها حدود ۰٫۸٪ برآورد می‌شود.
حدود ۸۰٫۵٪ مردم هند پیرو آئین‌های هندو بیش از ۲٫۳٪ مسیحی و ۱٫۹٪ سیک هستند علاوه‌ بر آن پیروان آیین جینیسم۰٫۸٪ و مجموع پیروان دین زرتشتی، یهودی، بهایی و بقیه مذاهب ۰٫۴٪ می‌باشد. با این وجود هند بزرگ‌ترین اجتماع فرقه احمدیه و مذاهب ایرانی بهائی و زرتشتی در سراسر جهان است. حدود ۱۳٫۴٪ از مردم هند مسلمان هستند و این جذابیت زیادی برای مسافرین تور هند دارد. که بیشتر در دهلی نو، بنگال غربی و نواحی شمال غربی کشور زندگی می‌کنند و در کشمیر بیشتر جمعیت را تشکیل داده‌اند. به این ترتیب هند پس از اندونزی و پاکستان پرشمارترین جمعیت مسلمان جهان را داراست.
ازمهمترین اقلیت‌های دینی هند زرتشتیان، هستند که به پارسی معروفند و طی بیش از پنج سده اولیه حمله اعراب به ایران، از ایران به هند مهاجرت کرده‌اند و بیشتر در مناطق مختلف گجرات و مهاراشترا به مرکزیت بمبئی اقامت دارند. اگر چه جمعیت آنان کمتر از۲۰۰ هزار نفر است، اما نزدیک به ۱۷ ٪ اقتصاد هند را در دست دارند. شرکت‌های بزرگی مانند: «تاتا» و «گودریج»، متعلق به زرتشتیان است.





:: موضوعات مرتبط: تور هند , ,
:: برچسب‌ها: دیدنیهای هند ، جاذبه های گردشگری هند ، مکانهای دیدنی هند ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مرداد 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: